O CEIP O Graxal, recoñecido polas súas boas prácticas en educación inclusiva

2 Dec 2024

O CEIP O Graxal foi recoñecido pola Xunta de Galicia polas súas boas prácticas en educación inclusiva. O centro recibiu o primeiro premio na categoría de Educación Infantil e Primaria co proxecto ‘A tribo ensina’.

Trátase dunha actividade na que os nenos e nenas da aula, xunto á súa titora, levan traballando 4 cursos. Empezaron en 3º de primaria, cando a titora percibiu que se trataba dunha aula no que había moita diversidade: persoas con TDAH, dislexia, autismo etc.

A través desta iniciativa preténdese que a tribo ensine a nenos e nenas doutros centros como tratar aos seus compañeiros con TEA para poder traballar de forma coordinada e conxunta.

No día a día o alumnado traballa con grupos cooperativos que van cambiando cada trimestre. Neles, cada neno ten un rol que han de desenvolver cada día durante un mes: coordinador, supervisor, portavoz, repartidor e secretario.

Desta forma, os nenos e nenas xestionan de maneira autónoma a aula e levan a cabo diferentes tarefas que, por norma xeral, desenvolvería unicamente un “delegado”.

Superpoderes e criptonitas


Para entender as necesidades de cada un, a titora propúxolles que todos dixesen ou debuxasen cal era o seu superpoder e a súa criptonita, é dicir, algo que considerasen que se lles dese moi ben e algo no que deben traballar porque non saben como xestionalo. Con ese elemento en cuestión, os demais nenos e nenas da aula deben ter paciencia e aprender a xestionar as súas emocións.

Deste xeito, a diversidade contémplase como un elemento enriquecedor e as actividades desenvoltas permiten mellorar a autoestima, a autoconfianza e a cohesión grupal.


Unha metodoloxía innovadora que, desenvolvéndoa a través de diferentes cursos, chegou xa a outros centros, que era o seu principal obxectivo. Tal e como explica a titora “tivemos varias saídas nas que a tribo ensinou como traballar con nenos que teñen TEA. A nosa meta era que a propia rapazada puidera ensinarlle a outros cativos e cativas como é ou día a día coas persoas con este espectro, que soubesen como tratalo e abordalo en diferentes situacións”. Xa foron ao CEIP Portofaro, ou CEIP de Toques, ou CEIP Ría do Burgo ou ou CEIP A Magdalena, nas Pontes.

Para lograr o financiamento necesario para poder realizar estes desprazamentos “foron eles mesmos vos que se encargaron de conseguir vos fondos. Realizaron pulseiras e chapas para vender e de aí naceu tamén a idea de facer un pequeno mercadillo, son eles vos que se encargan de facer todo como un complemento a todo ou temario lectivo e cada vez están máis implicados”.

Por ese motivo, a idea de gañar un recoñecemento de leste calibre “alegrounos moito a todos. *É unha gran satisfacción ver como traballar de maneira diferente á habitual pode abrir moitas portas. Para min é unha gran motivación e desenvolver este tipo de iniciativas paréceme unha forma moi enriquecedora de traballar. Para min, e sei que para a miña tribo tamén, é unha alegría inmensa e unha demostración de que a inclusión nas aulas é posible”.

Tamén che pode interesar

Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.